fredag 17 april 2009

Frihet

I dag har jag jobbat hemifrån. Det innebär att belamra köksbordet med allehanda nödvändiga attiraljer från min stentunga väska som jag har proppat knökfull när jag for från jobbet för en vecka sen. Mycket papper är det! Och köksbordet är så litet ibland... Men det funkar bra, även om jag trots allt jag har släpat hem märker att en del saknas ibland. Då heter lösningen improvisation.


Men att jobba hemifrån innebär också andra saker. Att kunna disponera tiden som jag själv vill. Att - när solen gassar som bäst - kunna avbryta jobbet en stund för att göra käre maken sällskap på altanen och njuuuuta. I solen, med en god bok och en drink... När solen sen gömmer sig bakom det ännu för årstiden lite för höga päronträdet, går jag in igen och fortsätter att jobba tills jag har klarat det jag tänkt i dag. Det är frihet det!

1 kommentar:

Annika Estassy sa...

Och så mycket man får gjort när man jobbar hemifrån! Inga spontana möten som stör ens arbetsrytm. Ja, att jobba hemifrån ibland är effektivt utnyttjad tid.