onsdag 29 december 2010

Flyttbestyr

Vi har bråda dagar på jobbet, vi flyttar vårt kontor. Herregud, vad grejor man samlar på sig på ett kontor! Sanslöst.

De senaste åren har vi blivit allt färre, och rummen har börjat gapa tomma runt omkring. Vi få som är kvar, behöver jobba tajtare tillsammans. Vi har också massor av material på våra respektive rum, som egentligen bör vara tillgängligt för alla, ska man vara helt uppriktig är det inte mycket material som är helt personligt. Kontentan av dessa slutsatser blev att vi flyttar ihop i ett öppet kontor!

Det finns lika många åsikter om öppna kontor - eller kontorslandskap som det hette förr - som det finns människor, oavsett om man har någon erfarenhet av det eller inte. Vi är dock helt övertygade om att det här är rätt för oss, och med ljuddämpande takplattor och matta, samt skärmar mellan borden (som kommer om ett par veckor) kommer vi att få den idealiska arbetsplatsen. Här ser ni min utsikt från chefspositionen i dag, mitt under flyttbestyren då flyttgubbarna baxade möbler från övervåningen ner till oss! Jag sitter i ena änden av lokalen, vilket känns perfekt.

Det bästa av det här är att när alla ombyggnader är klara i huset, kommer vi också att kunna flytta in vår verksamhet. Det ska bli det bästa av allt - att få sitta mitt i verksamheten!

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Fönstret är det enda kontorslandskap jag suttit i och oj vad jag älskade att titta upp och se Maria och Annica, höra deras prat, kasta ut en fråga och fika ihop i våra gamla skinnsoffor, det var en lycklig tid vi hade vi tre, i vårt lilla hörn av verksamheten.

Annika Estassy sa...

Ni kommer att få det toppen! Vet du att jag försökte få mina kära medarbetare att flytta in i ett kontorslandskap men det tog tvärstopp - förändringsbenägenheten var inte tillräckligt stor. Så det blev glasväggar, glasdörrar (som de nästan aldrig stänger!) och sitta två o två istället.

Maria Björkman sa...

Ja Eva, det kommer jag ihåg hur ni hade det där. Mysigt!

Annika - mina medarbetare är ett under av förändringsbenägenhet och är ärligt villiga att ge detta en fair chans. Tror det blir riktigt bra, det känns så.