söndag 22 maj 2011

Reliker

Om ett par veckor har vi visning på huset, och jag börjar se mig omkring i mitt hem med en presumtiv spekulants ögon. Fick syn på den katastrofala hyllan i gästrummet och insåg att dagen fick ägnas åt (bland annat) den.

Högst upp i hyllan hittade jag käre makens diskettlåda. Full med disketter, som i sin tur var fulla med dokument. Från 1998 och framåt... Vojne!

Via den externa diskettstationen har jag nu räddat det som går till eftervärlden, nu har jag komprimerat innehållet på 43 disketter till ett USB-minne. Tekniken är fantastisk!

3 kommentarer:

Marina sa...

Har precis hittat hit efter lite "bläddrande" bland bloggar (om man nu kan säga att man bläddrar på datorn...) Har i alla fall hittat en massa trevlig läsning - kommer säkert tillbaka!
/Marina

Maria Björkman sa...

Hej Marina, och VARMT välkommen. Jag blir så glad, hoppas du vill hänga kvar här!

Annika Estassy sa...

Visningar är asjobbiga men då om inte förr får man det rensat och fint hemma! Och tekniken ÄR fantastisk. :)