fredag 10 februari 2012

Ädla drycker


Här har jag inte varit på mycket länge, och sedan sist har mycket hänt. Inte minst har jag fyllt 50. Jag blev "kidnappad" av käre maken. I månader hade han planerat att ta mig till Budapest, och några dagar innan det var dags avslöjade han att vi skulle resa bort. Kvällen innan fick jag veta att passet skulle med. Liksom baddräkten. Jag kommer att berätta mer om det.

När jag kom tillbaka till jobbet i går, blev jag storligen och härligen uppvaktad. Ovanstående flytande gods förärades mig av vänner och kollegor från vänorganisationer på min arbetsplats. Två av vinerna är lokala, gotländska. De betingar ett pris som gör att man kanske inte precis går och köper en flaska åt sig själv till fredagschipsen, om jag säger så. Jag har inte smakat just dessa, och vet att det råder delade meningar om Gutevins produktion. Därför ska det bli jättekul att prova!

Amaronen är dock ett säkert kort. Inte billig den heller, inte heller något man köper till chipsen. Möjligen till en god köttbit en festlig lördagkväll.

Jag är ingen vinexpert, långt därifrån, men jag kommer att rapportera mina rön när flaskorna öppnats och dess innehåll avsmakats. Fortsättning följer, således!


1 kommentar:

Marina sa...

Stort grattis i efterskott!