lördag 22 december 2012

På plats

Jag har stränga order att ta vila från tekniken under min vistelse i värmen, från flera olika håll. Men att skriva resedagbok på bloggen är enbart avkopplande!

Däremot kollar jag inte mejlen, jag svär! Och läser inte FB, dock blir det kanske något inlägg ibland.

När jag skriver detta är dag 2, vi kom igår. Utan bagage dock, det levererades under kvällen då vi redan slocknat efter typ 30 timmars vakenhet. Av olika skäl stannade bagaget ett tag i Bangkok...

Vi bor i en bungalow uppe på en kulle ovanför Kata Beach. Om man strosar i thaitempo tar det kanske en kvart, tjugo minuter att gå ner till vattnet, och då passerar man ett myller av affärer, restauranger och massageställen. Trafiken är intensiv, vespor och motorcyklar far fram "som bålgetingar" (citat käre maken) och det är ju också vänstertrafiken att tänka på.

Här stns vårt hus, den här eftermiddagen softar vi på altanen med bok och korsord.



Inga kommentarer: