måndag 26 januari 2015

TV-race

I helgen som gick gjorde jag inga knop alls. Skrotade runt i onepiece, småpysslade med ditt och datt men framför allt jobbade vi hårt på att se på TV. Har betat av dokumentärserien om Astrid Lindgren, de hittillls sända avsnitten av Sveriges Mästerkock så vi nu är i kapp samt hela raddan Stjärnorna på slottet.

Ögonen har blivit fyrkantiga, och hjärnan slöare än vanligt. 

Men jag har lovat mig själv att försöka ojobba på helgerna i största möjliga mån, och det kräver att jag sysselsätter hjärnan på andra sätt. TV funkar bra för att avleda mina tankar. Att bli bättre på att skilja på jobb och fritid är min räddning för att slippa bli dum i huvudet, antagligen. Jag börjar tro att man kan bli det av att arbeta 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.

Att sortera semesterbilder, lösa korsord och dammsuga verkar också funka hyggligt.






Inga kommentarer: