onsdag 3 mars 2010

Vem är galen?

I kväll har vi varit på bio, käre maken och jag. Vi såg "Shutter Island", med bland andra Leonardo di Caprio och Max von Sydow. Filmen baseras på Dennis Lehanes bok "Patient 67", och är en ruggig och psykedelisk historia. "Lite Kafka", som killen i kassan på Ica sa när vi handlade på vägen hem.

Slutet är så konstigt - i både boken och filmen - att man undrar vem som är mest galen. Jag eller de intagna på mentalsjukhuset där filmen utspelar sig. Vad är sanning?

Förresten gäller det väl livet överlag. Vad är sanning?

5 kommentarer:

*P* sa...

Jag läser boken just nu, är halvvägs...

Petra sa...

Boken var bra - vi tänkte oss att se filmen. Är den sevärd, tycker du?

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Längtar inte efter den filmen, ser hellre Alice i Underlandet en gång till - vad som är galet eller inte i den filmen vet jag inte, jo allt förresten och det och den är underbar!

Maria Björkman sa...

Gillar man boken, ska man se filmen, och vice versa. Jag gillar ju skarpt det mystiska, och när man faktiskt blir lämna i total ovisshet och det är upp till min egen fantasi hur det egentligen gick...

Annika Estassy sa...

Har inte läst boken men ska nog se filmen!