lördag 23 mars 2013

En fullspäckad lördag

Jag tycker det är tråkigt att städa, men i dag var det ändå dags. Det finns ju gränser, och vårsolen är mer än avslöjande. Så i förmiddags gick jag, såpaflaskan och trasan en vända. Efter kom käre maken med dammsugaren och tre timmar senare var luften lättare att andas.

På eftermiddagen passade vi på att besöka Gotlands mediahus där båda våra lokaltidningar produceras. Det var intressant, och smockfullt med folk. Läs här.

Därefter tog vi oss till den lokala bokmässan på Almedalsbiblioteket. Galet så många författare och förläggare vi har på den här ön, jag är imponerad. Jag köpte Anna Janssons senaste bok och fick den också påpassligt signerad.

 
Slutligen var det dags för konsert, GotlandsMusikens Blåsorkester hade besök av musikalstudenter från Artisten i Göteborg, och vi fick en riktig musikalboost.
 
 
 
En fullspäckad dag som jag nu avslutar med att småjobba lite framför TVn. Nytta och nöje i skön förening, toppat med att få umgås med käre maken en hel dag.
 
Och nu är det mörkt omkring mig, för nu har Earth Hour börjat!

2 kommentarer:

Marina sa...

Förmodligen är det gotländska livet är ett inspirerande liv när det gäller skapande verksamhet...

Maria Björkman sa...

Ja Marina, så är det verkligen. Utbudet är enormt, året runt!