lördag 19 juli 2014

Semesterbestyr


I år hade vi bestämt oss, käre maken och jag, att semesterveckorna inte skulle bokas upp i förväg för något speciellt. Mitt behov av att vila från stimulans är oändligt, och därför kändes möjligheten att få bara göra det som faller oss in och som vi har lust till under några sköna sommarveckor fantastisk.

Vi hyr ett litet "pörte" vid havet under sommaren, och där har vi vår bas. Därifrån gör vi små avstickare, och hittills under två veckors semester har vi bland annat åkt på loppisrunda, gjort cykelturer, gått på utomhusteater, varit flytthjälp åt min kära syster med man som blivit gotlänningar, varit på sommarträff hos landshövdingen, bevistat en bluesfestival och inte minst läst böcker och njutit strandliv. Då och då åker vi förstås in till lägenheten för dusch och blomvattning.

Jag ser fram emot resten av min sköna semester. Jag är oerhört priviligierad.

Hur ser din sommar ut?











Inga kommentarer: