söndag 30 november 2014

Advent - äntligen!

Denna mörka november har gjort att längtan efter adventstidens ljus, mys och förväntan har varit extra stor. Inte bara hos mig tror jag, med tanke på att ljusslingor och adventsljusstakar har synts rekordtidigt i fönster och på balkonger!

Jag var borta på konferens fredag och lördag så mina möjligheter att förbereda första advent var små. Käre maken och älskade dottern hade däremot fixat i ordning så fint här hemma, så jag möttes av glöggdoft, tomtar, stjärnor, ljusstakar och genuin julstämning när jag kom hem i går kväll. Och redan på kursgården hade första ljuset tänts och dekorationerna var uppe, så stämningen var jag redan inne i.

Idag har det varit skyltsöndag, och vi åkte ner på stan och upplevde dofter, smaker och synintryck. Doft av stearin och granris, smak av gotländsk julskinka, äppelglögg och julkaffi och synintryck av tomtar, glada försäljare och massor av folk som vandrade i Visbys gränder och på torg, och tycktes njuta och vara lyckliga. Solen förärade oss med ett litet blygsamt besök, dessutom!

En superskön första advent, då jag har känt mig ganska ledig och njutit såå av samvaron med de käraste i mitt liv!






Inga kommentarer: