söndag 16 november 2014

Fairtrade - för en bättre värld!

Helgen har dominerats av Fairtrade-ambassadörsutbildningen som jag och ABF ansvarade för (och då tyckte jag samtidigt det var lika bra att jag gick den), och det har varit två fulla och intressanta dagar. Jag har varit rätt informerad tidigare om Fairtrade, men känner nu att kag har fått mycket mer kött på benen. Varför är inte allt vi köper Fairtrade-märkt??

Köper du Fairtrade-märkta produkter (det finns mer än 1 800 st på den svenska marknaden) hjälper du till att skapa en bättre värld, för du hjälper odlare och arbetare till bättre villkor och möjlighet att hjälpa sig själva ur fattigdom. Det är så enkelt för oss, och betyder så mycket för andra människor.

Så nu, mina damer och herrar, kan jag titulera mig Fairtrade-ambassadör! Jag och 16 entusiaster till.

Läs mer om Fairtrade på www.fairtrade.se



Inga kommentarer: