tisdag 23 juni 2015

Midsommar



Midsommarhelgen har passerat, och den firade vi i Upplunda i Norrtälje där min barndoms sommarland finns. På Björktorp har generationer av min släkt levt sitt liv och ytterligare generationer lekt och sprungit över de generösa gräsmattorna; kastat varpa, spelat badminton, cyklat till sjön och badat... Det är en plats som rymmer många minnen!


Men att färdas med bil mellan Stockholm och Norrtälje kvällen före midsommarafton var kanske inte det allra smartaste.


Vädret tillät oss inte att vara ute särskilt mycket på själva midsommaraftonen, istället hängde vi i storstugan och pratade, fikade, åt och spelade spel. Här är jag tillsammans med "gammelmor", min mormor Märta 95 år. Denna hjälte som bor kvar hemma med endast en gnutta hemhjälp varje vecka, trots att hon nästan helt har mist synen.


Dotter Sara hade gjort den vackraste midsommartårta jag sett (god var den också)!




Vi avslutade midsommarhelgen på Muskö hos bästa Kerstin. En underskön kväll på hennes altan med lite grillat blev pricken över i!



Inga kommentarer: