söndag 12 juni 2011

Allt har ett slut...

...så även vår semestervecka i Skillinge. Vi lämnade det vackra f.d. fiskeläget under soliga lördagsförmiddagen, för att i sakta mak stäva norrut genom Skåneland och Småland. Långa pauser och avstickare hade vi tidsmässigt råd med, eftersom vår båt inte gick förrän på kvällen från Oskarshamn. Såg en del spännande utmed vägen, kanske återkommer jag om det i något senare inlägg.

Det är alltid sorgligt att lämna något, men jag försöker tänka att det som ligger framför mig är ännu mer positivt än det jag har bakom mig. Därför valde jag att tycka det var kul att avsluta semestern och åka hem. I dag handlar det mesta om att packa upp, tvätta och återta kontrollen över såväl hem som arbete. Det finns ju en viss tillfredsställelse även i det, kontrollfreak som jag är!

1 kommentar:

Marina sa...

En fördel med att semestern tar slut, är ju att man kan börja se fram emot nästa...;)