fredag 22 maj 2009

Att göra en god gärning när man ändå surfar

Jag har blivit uppmärksammad på att det finns en hemsida som - om man använder den som startsida bland annat - genom sina sponsorer skänker pengar till någon välgörenhetsorganisation som man själv väljer. Man kan även handla genom den hemsidan och på så sätt skänka pengar (eller rättare sagt låta andra skänka pengar åt mig).

Hela idén är sympatisk och juste, och jag gillar såna här initiativ. Ta gärna en titt och bilda dig en egen uppfattning!

http://www.godstart.se/in.php?in=1000294

2 kommentarer:

Pia sa...

Vilken fiffig sida! Kommer solklart att använda den som startsida.... sen kan man lägga till AidMaker också. Där en del av summan man beställer för från olika företag.. går till välgörande ändamål. Man får själv välja vilken hjälporganisation som ska ha pengarna. Också bra!

Såg Du förresten svaret på min blogg. Web-sidan till koftmönstret! :)

Maria Björkman sa...

Tack för kompletteringstips, ska jag genast kika på. Allt sånt här här bra tycker jag, när man ändå hänger så mycket framför datorn kan man göra lite nytta samtidigt! :-)

Ja, jag har snappat upp virkmönstertipset, tusen tusen tack!