onsdag 10 juni 2009

Tuffa tider

Den här platsen är sorgligt eftersatt just nu, liksom allt annat jag gillar och som ger mig tillfredsställelse. Det är tuffa tider på jobbet, vi måste skära ner och jag håller på och säger upp personal och strukturerar om. I dag har jag meddelat en person att jag tänker föreslå att hon får sluta, när jag i morgon förhandlar med facket. Fy tusan, att kasta ut folk i det här kyliga samhället!

I morgon ska jag springa Vårruset, och känner ändå att jag är i rätt god form för det. Kommer att lubba runt alla 5,2 km, och kommer att göra det på 35 minuter, har jag bestämt mig för. Hehe. Vi får väl se... Återkommer i ärendet!

Helgen bjuder väl på viss vila, även om det är lite tvätt- och packbestyr som ska till inför konferens och midsommarfirande i Lunda. Då du Annica, kan du hitta mig på Björktorp!!

Vår tvättmaskin har gått sönder, till råga på allt. Måste köpa ny. 4.998 kronor, som hittat i och för sig. Men lite oväntat just nu...

Det här blev ett riktigt deppigt inlägg. Fast - jag är inte så deppig, bara lite trött av energislukande omständigheter.

Håll tummarna för mig i morgon kväll, 19:15 går startskottet!

3 kommentarer:

Pia sa...

Har saknat Dig här... men ibland vill det sig inte riktigt fast viljan finns... känner igen syndromet.
Håller alla tummar imorgon!
Kram!!

Annika Estassy sa...

Lubba runt åt mig också!
Tråkigt med jobbet, aldrig kul att behöva säga upp personal. Been there, done that...
Kul att veta att du är på Björtorp nästa helg, hoppas att Roslagen visar sig från sin bästa sida. Men oavsett vädret ska det ändå bli härligt att fira Midsommar.

Maria Björkman sa...

Ja Annika, jag lubbar åt dig också, behagligt medveten om att du tar tag i ditt motionsliv i höst!

Tack Pia, känns lite gott att du saknar mig när jag inte är här på ett tag. Trevligt sätt att umgås när man inte kan ses face-to-face!