måndag 27 april 2009

Konferensrapport från sängen

Det är tidig morgon, och just nu sitter jag i sängen på Nynäsgården, lutad mot en av de gigantiska och lyxiga kuddarna i min "svit". Fönstret står på vid gavel och våren strömmar in; fåglarna kvittrar och humlorna surrar. Storleken på rummet är i det närmaste löjlig, med tanke på att jag i stort sett enbart sover här en natt. Fast jag måste tillstå att jag njuter av att bo så här, och att bli "vippad". Storleken på rummet medger stora fönster, rummet är vitt och följdaktligen är rummet LJUST. Nu på morgonen då solen tittar fram är det helt fantastiskt.

Vi är här med styrelse och personal på utvecklingskonferens. Kom i går, och eftermiddagen ägnades åt arbete på var sitt håll. Styrelsen fick sig en duvning angående sitt ansvar, och i personalgruppen påbörjade vi vår höstplanering. Vi blir mycket bra omhändertagna, har bra konferensrum och får fantastisk mat. I går kväll roade vi oss över en smaskig tvårätters med vin, samt tog oss en stund i baren efteråt. Så här trevligt hade till exempel Ann och Lilian!

Idag väntar ett konstituerande styrelsemöte och lite diskussion om våra respektive roller, en eftermiddag som konsulten Barbro Östling ska hålla i. Den ser jag fram emot.
Nynäsgården är ett bra ställe att lägga en konferens på, allt fungerar perfekt. Sånt är jätteviktigt, att allt flyter.

I går träffade jag Kerstin här också, eftersom hon var här på sin yogakurs. Det blev en mysig stund i solen med ett glas vin, innan personalgruppen kom på besök i min svit för att dricka lite champagne tillsammans, vi har mycket att fira.

Så fantastiskt bra jag har det!

1 kommentar:

Annika Estassy sa...

Jag kan komma och köra lite processledning för er nästa gång! Vår egen konferens går av stapeln i juni.