lördag 4 april 2009

Kort njutrapport

Man tror knappt det är sant. För bara en dryg vecka sedan körde jag fast med bilen i meterhöga drivor, i dag, har jag suttit i linne och svettats på altanen. Ljumma vindar har smekt mina bara ben och solen har stått som "spön i backen". Tur man är flexibel!

Har hängt tvätten ute för första gången i år, ljuvligt. Men tvättlinan fick nog, den brast. Har gått en långpromenad, klippt hunden och suttit ute och stekt mig i solen. Druckit goda drinkar som Bosse bjöd på när han kom hem från golfbanan. Har helt enkelt - njutit!

Jag har förstått att de flesta har sånt här väder i dag, och alla är lika lyriska. Inläggen på Facebook är mer eller mindre poetiska, tänk vad vi är väderberoende!

Nej, att sitta här framför datorn känns helt fel, även om jag har krupit in för dagen. Ljuset lockar mig, jag tror jag tar ett korsord och sätter mig på glasverandan.

Återkommer hit när konkurrensen inte är lika hård!

Inga kommentarer: