fredag 14 maj 2010

En helg i lättjans och umgängets tecken

Kristi Himmelfärdshelgen är en härlig långhelg, som alltid. Den här gången med varmt och disigt, fuktigt väder, och solen lyser ännu med sin frånvaro. Kanske hinner den komma fram innan helgen är över.

Vi har också kärt besök den här helgen, Kerstin och Roffe har kommit för första gången på länge. De bor i Nynäs, så de har faktiskt gått till Gotland!

Några dagar tillsammans med dom innebär golf i kvadrat för boysen, vi ser knappast röken av dom. De kommer hem och äter middag, och somnar framför TVn. Kerstin och jag tar det lugnt, pratar, löser korsord, promenerar (dåligt av den varan för mig den här gången, ont i foten!), sippar vin och gosar med djuren. Kort sagt har jag just nu fyra dagar rekreation. Välbehövligt och jätteskönt. En tyst stund vid bordet med var sitt korsord, är ett oerhört avkopplande sätt att umgås!

2 kommentarer:

Petra sa...

Själv har jag jobbat i helgen igen, tyvärr. Men på väg till och jobbet lyssnar jag på berättelsen och 100-årige Allan. TACK för det boktipset! :-)

Kim M Kimselius sa...

Har också haft en lugn och skön helg och kopplat av med andras böcker. Kram Kim