onsdag 19 maj 2010

...och plötsligt var det sommar

I dag har jag kurerat en svår huvudvärk som jag är säker på hade med "takhöjden" i dag att göra. När jag vaknade beslutade jag mig för att släppa alla måsten och stanna hemma och ta det lugnt. Det innebär att jag har vandrat mellan lättja på altanen och arbete vid köksbordet. Vid altanbesöken är det här den vy jag har haft.

I går kväll på väg hem tog jag en liten omväg för att besöka Tjaukle, detta miniparadis mitt på Gotland. Som så många andra platser är den som allra grannast just precis nu - när grönskan inte är riktigt fulländad och därmed så gränslöst färgstark att det gör ont i ögonen. Lägg till koltrastens sång, lärkans drillande bäckars porlande...

Det känns som om det var härom dagen vi frös och beklagade oss över den sega vintern och sena våren. Plötsligt är det full sommar. Jag vill uppmana alla att njuta så mycket ni orkar, det försöker jag verkligen göra!

4 kommentarer:

Pia sa...

Jag njuter till 120%! Det är underbart vackert just nu, dofterna är överväldigande och fågelsången som ljuv musik! Vilken ynnest att få uppleva allt detta.

Hoppas huvudvärken släppt så att det känns bättre!

Varm kram!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Säger som Pia: Jag njuter intensivt!

Polargrevinnan sa...

Javisst gör det nästan ont i ögonen av all grönska, det är några speciella gröna toner,som ändast framkommer på våren.Jag bor tre trappor upp och sitter bokstavligen bland trädkronorna.
Vi kan skatta hos lyckliga som lever i ett land med riktiga årsvävlingar - det blir fler naturupplevelser.
Du talar väl om för oss när sista skalet fallit från löken.
Pillrens verkan - eller inte.
Jag känner folk som blivit hjälpa med alla möjliga besvär.
Jag köpte piller i Kina som skulle ge mig massor med energi, och det fick jag. Om det var tabletterna eller avkopplingen eller allt jag upplevt och sett, ja, det får jag aldrig veta.
Sköt om dig
Kram Viola

Maria Björkman sa...

Bra tjejer, att ni njuter!

Och Viola - tack för att du följer mig, och för din omtanke. Jag lovar att försöka dela med mig av vad som händer, om jag märker det själv!